JULLOV!

Idag börjar mitt jullov!!!
 
Dagen började med spinning 07.00 på iksu följt en go´frukost och ett sista möte med min handledare på praktiken kl.10 för att disskuera betygen på eleverna jag undervisat! :) Jag har haft en bra praktik och nu gäller det att kunna stå på egna ben! ;) sista seminariumet på den här kursen går av stapeln 15jan. 
 
När jag kom hem där vid lunch var det dags att göra lite juliga köttbullar! Ska nämligen på jukbordsknytis med Rabalderbrudarna ikväll och mitt uppdrag blev köttbullarna! ;) prövade Ernst recept som blev fantastiskt gott, de fick en riktigt julig touch av kryddpepparen och honungen. Sen var det dessutom väldigt enkla att göra eftersom att man stekte dem i ugnen och slapp stå och trilskas med dem i stekpannan! :) 
 
Ingredienser:
1 kg blandfärs 
1.5 dl ströbröd 
Salt, efter smak 
Vitpeppar, efter smak 
Kryddpeppar, efter smak 
1 msk honung 
3 dl mjölk 
1 st liten gul lök, hackad 
2 st ägg 
smör och olja till stekning 
 
 
 
Blanda ihop ingredienserna till en köttbullsfärs (Börja med ströbrödet och mjölken och låt de få svälla i ca.10min och tillsätt sedan resten av ingredienserna). Rulla färsen till köttbullar. Lägg dem sedan på en plåt med bakplåtspapper och.stek i ugnen på cirka 225-250 grader, tills köttbullarna har fått fin färg.ca. 15min.
 

 

En av plåtarna

Nu ska jag snart träffa Maria för att ta bussen till Lowisa och Julknytis! ;)
 
Ha en fin kväll!
Kram


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

myhomerun.blogg.se

En förkärlek för träning och matlagning!

RSS 2.0