Ny vecka, nya möjligheter och träningsprogram!

Hejhej!
 
Jag kan inte sluta njuta och inte få skryta om hur skönt det var att få komma hem och ha maten serverad på bordet när jag kommer hem från träningen! :) Tack Isac du är BÄST! (det hoppas jag att du vet) du ger verkligen guldkant på min vardag!
 
 
 
Ugnsbakad lax med rivet citronskal och rödbeter
tillsammans med kokt potatis och en
youghurtsås.
 

Direkt efter sista lektionen på praktiken idag kom Angelica och hämtade upp mig med bilen och vi for till hallen för att möta upp de andra för dagens pass som idag var sprint. Vi går in i en ny fas i träningen nu, med fokus på snabbhet. Riktigt roligt att få vara lite explosiv. Dagens pass bestod av:
 
  • Upphopp på hög plint 10st
  • Vristhopp, över plintlock 10st x 5
  • Motståndslöpning, med en  5kg dunk bakom oss 4gånger
  • Kurvlöpning , max snabbhetslopp 60m ur kurva  5gånger
  • "in and outs"  50m med små häckar 6 gånger
"in and outs" här jobbar vi med teknik och snabbhet. vi stället ut 3 koner, från start fram till första konen trycker vi på max fart (acceleration), mellan andra och tredje fokuserar vi på att slappna av och och hitta position i löpningen och mellan tredje konen och mål trycker vi på max fart igen och försöker hålla den goda tekniken vi byggt upp! Idag la vi även till småhäcker första 10m, där vi tar ett steg mellan varje häck och det ska gå riktigt snabbt.
 
 
 
Så här kan det se ut http://www.ubersense.com/video/view/PTQZ3Lzy detta är från i sommras
 
Nu ska jag gå och ta en duch och sen bara lägga mig i soffan en stund! :)
Kram!


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

myhomerun.blogg.se

En förkärlek för träning och matlagning!

RSS 2.0