Dagens konstaterande och lärdom: "Things take time"

Hejhej!
Ibland ser vi inte saker omkring oss förens det är mitt framför oss. Många av oss har fullspäckade dagar. Fulla av jobb/skola, träning och en massa andra saker vi måste och vill hinna med. Jag vet inte hur det är med er men jag vill dessutom att saker och ting ska gå riktigt snabbt också och då handlar det om allt jag gör. Idag när vi var och tränade pilates jag och Angelica hörde jag följande konversation från andra sidan av rummet:
 
A  - Men ååhhh, jag e så himla dålig. Det här går ju inte!!!
Pilates tränaren -Men det är första gången du gör övningen?....
A -Jag vet men ändå!
Pilates tränaren - Du tror att du ska kunna en övning första gången du gör den, det är inte alltid så enkelt, det gäller att öva.
 
Jag tänkte inte mer på det. Gick hem och käkade lunch och satt sedan hela eftermiddagen med statestiken och blev bara argare och argar, desperatare och desperatare. Jag kunde inte fatta vilka uträkningar det var jag skulle göra eller hur jag skulle tänka, det gick barainte. Jag kastade bokstavligen boken åt sidan lagade middag tillsammans med Isac och for sedan ut och sprang en kvällsrunda i spåret. Och då slog det mig, Jag trodde liksom att jag skulle kunna allting om reggression och uträkningar efter en föreläsning om det området, vad tror jag att jag är för över smart person egentligen???.... Började nästan skratta åt mig själv när jag sprang. Jag vill så gärna vara den som rycker på axlarna och bestämmer mig för att ge det tid... jag tycker att det är sjukt svårt men jag ska försöka eller MÅSTE bli bättre på det. Och det gäller allt jag gör! För jag vill inte sluta så här:
 
 
Jag tror faktiskt att livet blir lite lättare om vi skulle sluta stressa över tid och allt vi ska hinna göra med den. Så det får bli min lärdom idag. Nu ska jag möta upp mamma på tågstationen, hon ska på kurs imorgon och passar på att hälsa på mig i samma veva! :) Nu ska jag allt få skämma bort mammsen! ;)
 
Kram
 
 


Kommentarer
Angelica

Sjukt bra skrivet! Glad att mitt härliga och väldigt harmoniska beteende är inspiration för andra ;)

2012-10-24 @ 22:07:15
URL: http://livefortraining.blogspot.se/
Ida-Maria

Känner liksom igen de där..... Stress stress stress! Måste helt enkelt stanna upp ;)

2012-10-26 @ 20:25:24


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

myhomerun.blogg.se

En förkärlek för träning och matlagning!

RSS 2.0