Måndag morgon på ett lite kallt och ruggigt Campus arena

 
Måndag morgon känns alltid lite sådär halv ruggig i sig och idag bekräftade även vädret saken kändes det som!
Idag stog det intervall på schemat. Dessa bestog av 500m-400m-200m-400m-500m, i relativt högt tempo eftersom att vilan mellan låg på 5min. Loppen i sig gick på ca. 35-36sek/200m och jag kan säga att det kändes sista 500 meters loppet :P
Passet avslutades med några 100m lopp för att varja ned kroppen 6x100 (ca. 80% av max fart) med 1min mellan loppen.
 
Eftersom att jag åt en ordentlig frukost innan passet fick det bli ett lite mindre mellanmål efter som bestod av en blandning av kesella, blåbär och madelmjölk. Detta tycker jag är ett suveränt mellanmål det innehåller relativt mkt protein från kesellan, madelmjölken mjukar upp kesellan litegranna så att den inte blir så syrlig och blåbären ger en liten antioxidant kick som vi behöver nu på höstkanten för att slippa alla tråkiga förkylningar + att de ger en underbar smak!  ;)
 
Ne nu bär det av till skolan för att träffa tjejerna i klassen och börja skriva på hemtentan!
 
Ha en bra dag!!
Kram
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

myhomerun.blogg.se

En förkärlek för träning och matlagning!

RSS 2.0