Raw chokladbollar

Här kommer ett recept på ett par suupergoda chokladbollar som passar lika bra till lördagsmyset som till mellanmålet eller efter träningen! De innehåller nämligen endast natutliga produkter och inget tillsatt socker!:-)
Jag bjöd bland annt på dessa idag till mammas födelsedagsfika och de blev mycket uppskattade! :)
 
 
Ingredienser:
  • 4dl naturella Cashewnötter
  • 2dl naturella valnötter (jag använde hasselnötter,jag tycker de ger en bättre smak)
  • 20-30st Dadlar
  • 2-4msk rå choklad (rené voltaire har denna produkt, det fungerar även med vanlig cacao)
  • Riven Cocos, att rulla dem i.

 

Mixa nötterna först till finhackade bitar och lägg sedan i dadlarna och raw chokladen. Kör maskinen tills du börjar se att det börjar ta ihop och blir fast, jag blandade i en matsked vatten. Forma dem sedan till lagom stora bollar och rulla dem i cocos. Det går perfekt att frysa in dem om man vill och ta fram när det passar!

 
 
 
Kram!


Kommentarer
Ida-Maria

Fanny mumsade upp den sista igår! :) det lär bli dessa bolla nästa gång chokladbollssuget faller över ;) Riktigt goda!

Svar: Eller hur! :) jag tyckte också att de var super goda! :) du måste testa chokladmoussen också! ;)
AnnaKarin Barcheus

2012-10-22 @ 19:53:07


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

myhomerun.blogg.se

En förkärlek för träning och matlagning!

RSS 2.0