Tre tips som förenklar en vanlig måndag!

Igår kväll kom jag hem ifrån en helg i Stockholm som vart fylld av goda skratt, trevligt sällskap och god mat! :)
Och det måste jag tacka mina arbetskollegor på Rabalder för, en toppen helg helt enkelt! Men så här måndagen efter känner jag mig faktiskt riktgt trött, hela dagen har jag som gått lite i slowmotion. Sen har det ju dessutom varit en fullspäckad dag, föreläsningar mellan 9-11, träning mellan 11.30-12.30 och sedan jobb 14-18.30 och nu sitter jag här! :) Men det har faktiskt varit tre saker idag som har gjort dagen lite llättare!
 
Jag kände mig som sagt väldigt trött idag så träningen kändes väldigt lååångt bort, men jag sprang  mina intervaller som jag hade bestämt 200 x 15 och dessutom på en helt okey tid och det kändes såå himla bra! Innan kändes det verkligen inte som att det skulle gå men när det väl var gjort kändes det som "peace a cake"! :)
  • Så mitt första tips är, även om kroppen känns lite seg pröva väck den till liv, den brukar faktiskt överaska! 
  • Tips 2, gör en omelett till lunch om det är stressigt och du har ont om tid!
Efter träningen gjorde jag min favorit snabbmat! Omelett, superenkelt gott och nyttigt! Idag gjorde jag den på 2ägg, 3skivor rökt kalkon, 2kokta potatisar sen i helgen och 1/2 avokado.
  • Tips 3, unna dig någonting!

När jag kom hem från jobbet nu kände jag mig så himla frysen och tyckte synd om mig själv för att det hade regnat på mig hela cykelresan från jobbet. Så jag kokade upp lite te med mjölk och tog fram några torkade fikon och dadlar! MMm.. Så nu ska jag bara njuta resten av kvällen och göra en tidig kväll! :)

 

 
Kraam!
 
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

myhomerun.blogg.se

En förkärlek för träning och matlagning!

RSS 2.0