ledig fredag!

Hej på er!
 
Har verkligen haft en toppen fredag, ledig från praktiken så tog Tinas råd och sov ut i morse, dock inte så länge, är dålig på att sova länge på morgonen :P Vaknade halv åtta och gick upp och gjorde frukost: Skivat äpple som jag stekte i lite rapsolja och kanel som jag serverade tillsammans med naturell lättyouhurt, ett ägg och en skiva att mitt vörtbröd med skinka på! :) Sen bar det iväg till Iksu! :)
 
Tanken var att jag skulle springa ute idag men det snöade och blåste så mkt att jag valde att gå in och köra min fartlek på löpbandet inomhus istället! :)
 
  • 10min lugnjogg ca. 5,20min/km
  • 20min fartlek (varierade i i min. mellan 1-2min med en fart 3,50min/km, och vilade med lugn jogg hälften av den sprungna tiden).
  • 10min lugn jogg
  • Total tid 40min.

Avslutade med några magövningar på bobatboll och stabilitet på rullen.
 
 
 
Dels denna övning, då jag bara rullar kota för kota upp och ned, i en vanlig sitt-up på bollen med en vikt i mina händer.
 
och denna.....
 
 
 
Fast med båda armarna mot taket och motsatt arm mot de ben jag har uppe går jag upp och ned med för att träna stabilitetet i de små musklerna i magen, som bland annat gör att vi kan ha en bra hållning och och slipper dra på oss onödiga muskelskador. 
 
Efter träningen for jag ned med bussen till stan och gjorde mina sista julklappsärenden! är så nöjd med mina köp, tyvär kan jag inte nämna dem här, får då är jag avslöjad! :P Nu ska jag gå och värma lite av de nya tet jag köpte idag på te-hörnan, Rooibos glögg-te och göra avokado-chokladmouse med kanel! 
 
Ha en fin kväll!
 Kraam!


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

myhomerun.blogg.se

En förkärlek för träning och matlagning!

RSS 2.0