Tjurskallig som jag är....

Valde jag att än en gång ta cykeln till träningen?? varför? är min fråga när det snöar mer än vad det gjort på hela vintern och det dessutom är utlovat en klass 1 varning. Min cykeltur bjöd på:
  • Smärta i ögonen (det gör faktiskt grymt ont i ögonen när det snöar och  man cyklar!)
  • En oplogad cykelbana
  • agressiva tankar om hur mkt jag hatar när det snöar!
  • Och sist men inte minst, väl hemma blöt inifrån och ut och utifrån och in!
"Jag bara älskar att cykla i snöoväder"
 
Men duchen har dock aldrig vart så älskad som när jag kom hem, slängde bara av mig de dyng sura kläderna på en gång och stälde mig i en kokhet duch och bara kände hur all ilska och frustration rann av mig! :) en skön känsla! så var cykelturen värt det ändå?.....
 
Efter träning och en tumultartad cykeltur senare fick jag äntligen sätta mig ned och äta middag, Isac hade gjort en riktig god fiskgratäng som jag verkligen kan rekomendera, även för er som inte är så mkt för fisk! :)
 

Ingredienser (4p):

700 g färsk vit fisk (t.ex. torsk eller kolja) 
2 dl crème fraiche 
2 st vitlöksklyftor 
1 msk grov fransk senap 
1 krm salt 
1 dl Västerbottensost, riven (vi använde jul grevé)
3 msk persilja, hackad (hoppade vi över)

Till servering: pressad eller kokt potatis och färsk spenat

 

 

Sätt ugnen på 200 grader, Lägg fisken i en smord ugnsform. Riv ner vitlöksklyftorna i crème fraichen och blanda i senap, salt, ost och persilja. Bred ut blandningen över fisken och grädda i ugnen i cirka 20 minuter.

Hoppas ni får en go kväll, nu ska jag mysa ned mig i soffan! :)

Kram!



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

myhomerun.blogg.se

En förkärlek för träning och matlagning!

RSS 2.0