Middagstips!

Lax är en av mina favorit fiskar och i går prövade jag ett nytt recept som ni bara måste få testa på! :)
 
Lax -och grönsaksgratäng 4p

4 st laxfiléer à 150 g 
saft av 1/2 citron 
Salt 
peppar 
2 st paprikor 
1 st zucchini 
1 st purjolök 
1 ask cocktailtomater 
2 st vitlöksklyftor 
2 msk olivolja 
2 dl crème fraiche 
1 dl torrt vitt vin 
1 tsk fransk senap 
50 g pinjenötter

Gör så här:

  • Sätt ugnen på 200 grader.
  • Lägg laxbitarna i en eldfast form och häll över pressad citronsaft.
  • Krydda med salt och peppar.
  • Kärna ur paprikorna och skär dem och zucchinin i skivor.
  • Ansa och strimla purjolöken.
  • Halvera tomaterna och pressa eller riv vitlöken.
  • Fräs grönsakerna lite lätt i olivolja och lägg dem sedan ovanpå fisken.
  • Vispa samman crème fraiche, vin och senap.
  • Smaka av med salt och peppar och häll såsen över hela gratängen.
  •  Strö till sist över pinjenötter.
  •  Grädda mitt i ugnen ca 15 minuter eller tills fisken är genomstekt.
Från boken: Näringsrik och naturlig LCHF av Klara Desser
 
Nu blir det att cykla till träningen, idag är det hopp och spring på schemat tillsammans med Bella!! :)
Efter träningen ska jag möta upp Tina på stan för att äta middag tillsammans! :)
 
Ha en fin kväll!
Kram

 

 

 

 

 

 



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

myhomerun.blogg.se

En förkärlek för träning och matlagning!

RSS 2.0