Round and round we go!

Det var precis vad träningen gick ut på idag! :) Ännu en måndag i tärningens tecken, idag blev serien vi sprang så här:
500m
300m
200m
300m
400m
300m
300m
200m
600m. 
Tot: 3100m
 


Vi avslutade träningen med stabilitet- och styrkeövningar för bålen!
 
Idag var det äntligen cykelvänligt väder ute (alltså inte snöstorm) så efter min cykeltur hem från hallen lagade jag och Isac :
 

Ugnsbakad lax med sweet chili

Ingredienser:

4 bitar laxfilé 
0.5 tsk salt 
50 g smör 
0.5 dl ströbröd 
2 dl grovhackade cashewnötter 
0.5 tsk sambal oelek 
1 st vitlöksklyfta 
1 st lime 
 

1. Sätt ugnen på 220 grader.

2. Lägg laxfilén i en ugnsfast form och salta ovanpå.

3. Smält smöret och rör i ströbröd, hackade nötter, sambal oelek, hackad vitlök, limeskal och saft från limefrukten.

4. Bred över blandningen på laxen. Stek i ugnen i 20–30 minuter. Servera med ris.

 
Det blev riktigt gott och jag tycker att det är härligt  med det där knapriga täcket på! ;)
Nu ska jag iväg en sväng till Ica och hämta ut några julklappar jag har beställt från hemsidan www.designonline.se, en sida med riktigt fina heminredningsprylar som jag verkligen kan rekomendera!
 
Ha en fin kväll!
Kram!
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

myhomerun.blogg.se

En förkärlek för träning och matlagning!

RSS 2.0