Då blev det söndag!

Go´morgon på er!
 
Gårdagen blev väll inte riktigt som jag hade tänkt mig, istället för yogan som var inplanerad blev det att åka och jobba. Det var en av mina kollegor som hade dragit på sig en hemsk magsjuka så jag hoppade in för henne istället! Efter jobbet ringde Kajsa och vi bestämde att laga middag tillsammans hos henne! Det blev i samanhanget en klassisk rödbetssallad som jag och Kajsa gjort ett antal gånger tillsammans och som vi båda älskar, vi blandar:
 
1 burk kikärtor
ett parti rödbetor
1 paket fetaost
3 tomater
70g ruccolasallad
1 rödlök
blandade frön, solrosfrön och pumpafrön
Dressing:
Saften av en halv citron
1-1/2dl olivolja
1msk vinäger (äppel eller vitvins)
salt och lite svart peppar
 

Till salladen serverade vi grillad kyckling och ett grekiskt bröd! Enkelt och super gott!
Nu ska jag göra mig i ordning för att möta Isabelle för en minst sakt regning intervallträning. Idag står det tärningsintervaller på schemat och idag ska vi öka den totala distansen till 2500m. 
 
Idag är det fars-dag så jag skickar lite extra kärlek till min pappa idag, som alltid har ställt upp, stöttat och hjälpt mig! I eftermiddag ska vi på bio med Isacs familj och se nya bond filmen, hört att den ska vara riktigt bra och senare äta middag tillssammans med dem. Det verkar onekligen bli en riktigt bra söndag! ;)
 
 
Ha en fin dag!
Kram
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

myhomerun.blogg.se

En förkärlek för träning och matlagning!

RSS 2.0