Hoppen som är djävulens påfund och det perfekta mellanmålet!

Ikväll var det dags igen!
 
Backträning stod på schemat och idag skulle det enligt vår tränare "grisas" vi körde alla löpningar och alla hopp vi brukar göra MEN vi la även till det hopp som skulle göra resten av träningen tuffare än vad den någonsin varit, vi la till det berömda Borzowhoppen eller djävulens påfund http://www.youtube.com/watch?v=nnvCJQ1KSJc (här visar det hoppen). Om du inte testat denna övning tidigare så MÅSTE du göra det. Både låren men FRAMFÖRALLT rumpan får sig en rejäl omgång, grunden ligger i att jobbar väldigt djupt och dessutom försöka få all kraft att gå frammåt. Att göra hoppen i backe kan jag även säga ger lite extra krydda!
 
Efter träningen blev det en väldigt långsam och skön cykeltur hem, väl hemma och ny duschad var det dags att stoppa något i magen. Idag blev det en bananomelett
 
 
Bananomelett:

  • 2 ägg
  • 1 banan
  • Nypa salt
  • Kanel
Mosa bananen och vispa ihop den ordentligt med äggen, smaka av med en nypa salt. Stek i lite rapsolja på vardera sida och toppa med kanel och lite färska bär!
 
Ett perfekt mellanmål i mina ögon som innehåller både rikligt med protein och även kolhydrater från bananen och bären! Passar både som återhämtningsmål eller mellanmål!
 
Imorgon är jag ledig, ingen skola och inget jobb!! det ska bli skönt att få långhelg så här innan praktiken startar på måndag.
 
Kram!


Kommentarer
Berit Barcheus

Pappa hälsar ha ha ha, verkar vara en bra tränare. Vore det inte roligt att utnyttja alla investerade träningstimmar på ett eller två lopp exempelvis i Haparanda? Mamma

Svar: Hhaha knäppisar! :) ja ni jag får se vart de bär och vad jag gör nu efter jag gått ut! , man vet aldrig vad som händer! Saknar er! Puss och kram!
AnnaKarin Barcheus

2012-11-09 @ 16:15:03
Berit Barcheus

Pappa hälsar också att Borsowhoppen är en av hans favoritövningar. Mamma

2012-11-09 @ 16:17:21


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

myhomerun.blogg.se

En förkärlek för träning och matlagning!

RSS 2.0