Middags tips och träning!

Go kväll!
 
yepp det går att konstatera, frivändningar är INTE min starkaste gren, jag höjer nästan aldrig i vikt där. Det är ju en otroligt bra övning men som jag i ärlighetens namn tycker är lite trist, men förmodligen beror det på att jag kanska inte är sådär super bra på den heller! 50-52kg där går min gräns sen är det stopp. Men på marklyften ökade jag idag till 72kg (4x3 repitioner). Det kanske sitter i tekniken på frivändningarna , jag tror det eller hoppas det måste helt enkelt öva lite mer. 
 
Kom hem från träningen vid 17 och möttes av en vrål hungrig Isac, - vad ska vi laga? vad ska jag börja med!? ett mjölkglas och en banan senare var vi båda på fötterna igen och kunde sätta igång med middagen!
Idag blev det:
 
Lax med rotfrukter och fetaost (LCHQ)

600 g laxfilé
300 g rödbetor
300 g squach
300 g rotselleri
300 g Palsternacka
4 msk olivolja
1 tsk torkade örter, t ex franska örter
Salt
Svartpeppar
150 g fetaost

1. Skala rotfrukterna och skär dem i lika stora bitar.
2. Lägg dem i en ugnsform och häll på olivoljan.
3. Strö över örter, salta och peppra efter smak.
4. Rör om så att kryddorna och oljan blandas väl.
5. Stek i ugnen på 225 grader i cirka 25 minuter, sänk sedan värmen till 200 och ställ in en ugnsform med laxen.
6. Fortsätt steka rotfrukter och lax i 15–20 minuter.
7. Smula fetaosten över rotfrukterna och krydda laxen med salt.
(Receptet kommer ifrån boken LCHQ av Fredrik Paulún)
 
Nu ska jag sätta mig en stund och knåpa på lite betygskriterier till min kommande uppgift som jag ska starta igång med eleverna nästa vecka!
 
Ha en fin kväll!
Kram


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

myhomerun.blogg.se

En förkärlek för träning och matlagning!

RSS 2.0