Middagstips!

Hej på er!
 
Har verkligen hunnit med en del idag, morgonen startade nu med rekryteringsseminarium och intervju för vikariat på Umeås skolor, Johanna kom sedan över på "matlådslunch" hem till mig! :) mkt uppskattat det bjöds både på djupa samtal och mycket skratt, trevligt! :) efter lunch var det bara att göra sig beredd för att inta lärarposition i klassrummet på Minerva, en riktigt rolig dag faktiskt!
 
Jag måste bara få bjuda er på denna fantastiskt lättgjorda och goda rätten jag lagade idag till middag! Med insperation från LCHQ, 
 
Sesamfröpanerad torsk med rostade rotsaker
 
4 personer
  • 800g Torsk
  • ca. 2-3dl vita sesamfrön
  • 1-2 ägg
  • 2st palsternackor
  • 1st röd paprika
  • 1st Kålrabbi
  • 2st morötter
  • 250g Keso
  • Grön pesto
sätt ungen på 225grader, grovhacka grönsakerna och bre ut dem i en ugnssäker form, ringla över olivolja salt och peppar. vispa upp ägg i en skål och strö sesamfrön, salt och vitpeppar på en talrik. Doppa torskbitarna först i ägg och vänd den sedan i sesamfröblandningen. Stek dem varsamt på vardera sida till de blir gyllenbruna.
 
Blanda keson med 1msk pesto eller efter smak och servera blandningen till de rostade grönsakerna och tiorsken! :) Mycket, mycket gott!
 
Nu ska jag hoppa in i träningskläderna och fara ut i backen tillsammans med de andra, idag blir det backträning MEN även nerförsbacke! :)
 
Kram!
 
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

myhomerun.blogg.se

En förkärlek för träning och matlagning!

RSS 2.0