Benstyrka

Go´kväll!
I förmiddags var det dags att gå in i gymmet igen för att köra första benpasset på ett tag nu. Träningsvärken sedan gårdagens sprintpass gjorde sig dock väl påmind, kände mig lite öm i hela kroppen. Angelica som mötte upp mig på gymmet idag kunde även hon konstatera att sprint fasen tar ÖVERALLT, det finns inte en del av kroppen som inte är berörd idag! :) Fokusen på styrkan ligger nu på grundstyrka, vilket innebär att vi lägger på rejält med vikt och kör få repetioner.  Efter att ha kört en period med mest hopp och annan allternativstyrka var det riktigt roligt att få gå in och lägga på literann. Passet såg ut som följer:
 
  • Frivändningar             4 x 3 (50kg)
  • Step up på hög låda   4 x 3+3 (35kg)
  • Marklyft                       4 x 3 (60kg)
  • Höftböjardrag             3 x 5+5 (12,5kg)
  • Bellybacken                4 x 10 (10kg)
  • Rulla  stång                4 x 10
 
Nästa vecka ska jag nog kunna lägga på lite mer vikt hoppas jag. Resten av kvällen blir det att bara ta det lugnt och ha det allmänt bra! :) tänkte kanske göra lite müsli, hade varit gott till frukosten imorgon! :)
 
Kram!


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

myhomerun.blogg.se

En förkärlek för träning och matlagning!

RSS 2.0