Hoppträning

 
Är inte det den bästa styrketräningen? du tränar både din styrka, kordination och snabbhet, plus att du får riktigt starka och välformade ben och det är ju inte dumt! ;)
 
Tips på enkla hoppövningar:
Grodhopp (kombo, 2hopp fram-1 hopp bak osv....)
Enbenshopp (hoppa på ett ben)
Upphopp
Växel hopp (Utgångspun, ett ben fram, ett bak med ena knät i backen. hoppa upp oc byt ben i luften)
 
Ikväll blev det enkligen av med lite brödbak. Det är ju så himla gott med hembakat bröd på morgonen, det blev Leilas filmjölklimpa!. Så fredag morgon kommer helt enkelt att få en bra start!
 
Jag tycker ju om att dricka mitt kaffe på morgonen till frukosten MEN nu är det ett slut med de. Jag har nämligen misstänkt att jag har bist på järn eftersom att mina naglar har blivit refflade och jag löser mkt hår när jag duchar och detta är några av de teckan man kan få om man har brist på järn. Jag tycker att jag äter väldigt näringriktigt mat som innehåller mycket järn. Men jag jag tror att kaffet kan vara lite av boven i dramat. jag dricker cirka 3 koppar kaffe om dagen, till frukosten, lunchen och mellanmålet. Efter att ha läst på lite grann så är det så att kaffe och te minskar kroppens förmåga att ta upp järnet om du dricker det i direkt samband med din måltid. Då är det bättre att vänta en timma och kunna tillgodogöra sig järnet i maten. Men att dricka en kaffekopp mellan måltiderna spelar ingen roll! :)
 
Ett bra kompliment om man ändå vill ha någonting varmt att dricka på morgonen är rooiboste eller som det brukar kallas rött te ett bra kompliment. Det är egentligen inget vanligt te utan ett ört te som inte innehåller något koffein, de kommer det bli för mig på morgonen nu!
 
 
Nattinatti!
Kram!
 
 
 
 
 
 
 
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

myhomerun.blogg.se

En förkärlek för träning och matlagning!

RSS 2.0