Middagen är serverad!

Denna dag fick en riktigt bra start, det blev en morgontur i löpspåret med Zandra en av löpartjejerna, ca 40min i ett mörkt Umeå! Efter det blev det att spendera större delen av dagen med statestikboken eftersom vi inte hade några schemlagda timmar i skolan. Jag tänker att det är bra att starta i tid, jag tänker inte misslyckas på den sista riktiga kursen jag har innan jag tar min examen! Så känner mig rätt stålt över dagens insatts! :)
Därför blev de extra härligt att få sätta sig på cykeln ner till friidrottshallen för att kötta lite cirkelträning. Eftersom att vi kört programmet nu under några veckor ökade vi idag belastningen, det blev lite fler stationer och kortare vila mellan varven!
 
När jag kom hem från träningen stod middagen på bortet! :) vardagslyx! Isac hade lagat Torsk med hemmagjord tomatpesto! enkelt och mkt gott. Så det här kan ni inte missa! :) här kommer resecptet!
 
Recept:
500g vitfisk
6 marinerade soltorkade tomater
2 vitlöksklyftor
1 kruka basilika eller 30g fryst
1/2dl olivolja
1dl färskriven parmesan
salt
nymalen peppar
 
Sätt ugnen på 150grader. Lägg fisken i en ugnsäkerform och strö över lite salt.
Mixa tomaterna, tillsätt sedan vitlöksklyftorna, basilikablad och mixa. Droppa sedan
i olivoljan och blanda ned osten, salta och peppra efter smak. Bred nu peston över fisken
och ställ in i ugnen 15-20min.
 
Tillbehör: Matvete och en grönsallad!
 
 
Ha en fin kväll!
Kram
 
 
 
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

myhomerun.blogg.se

En förkärlek för träning och matlagning!

RSS 2.0