Nytt träningsprogram!

Godkväll!
Idag körde vi igång med vårt nya träningprogram på riktigt, det känns faktiskt riktigt skönt! :) Målet med den här perioden på ca 4 veckor är grundfysik. Här blandar vi styrka där vi kör få repitioner och tyngre vikter, snabbhetsträning och uthållighet!
Upplägg:
  • Måndag: Snabbhet och överkroppsstyrka
  • Tisdag: Styrka med fokus på ben
  • Onsdag: Distanslöpning ca. 40min + Pilates
  • Torsdag: Backträning med både löpning och hopp
  • Fredag: Fartlek, utållighet
  • Lördag: VILA
  • Söndag: Tärningslöpning, Uthållighet
Tärningslöpningen är ett nytt koncept som våran tränare har kommit på. Här bestämmer vi innan träningen den totala sträckan vi ska springa t.ex. 2000m. Sen ska vi slå en tärning som bestämmer hur långt vi ska springa varje lopp för att komma upp i den totala mängden 2000m. slår vi en 1= 100m, 2=200m, 3=300m osv. Vilan är alltid hälften av de vi sprang det vill säga 1=30sek, 2=1min, 3=1,5min osv. Det ska bli riktigt roligt att testa det här på söndag! Lite gambling!  :P det är det här gånger siffran 6 inte är så uppskattad att få!
David Guetta – Play Hard - feat. Ne-Yo & Akon Denna låt ska då få pumpa genom hörlurarna!
 
 
 
Idag var mitt första sprintpass, tror det kommer kännas i låren imorgon kan jag säga! Vi hade även överkroppsstyrka där vi blandannat körde chins. Härmed ska jag sätta upp ett mål jag  SKA klara av minst 5riktiga chins gånger 3  innan jul. Idag gjorde jag 10x3 med hjälp.  Jag vill klara av att göra dem med handflatorna ifrån mig, för de mot mig klarar jag redan, så jepp då har vi det även nedskrivet också! vilket innebär att jag minst måste lägga in chins två gånger i veckan, för att kunna utvecklas och bli bättre.
 
Kram!
 
 
 
 
 
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

myhomerun.blogg.se

En förkärlek för träning och matlagning!

RSS 2.0