Pilates Reformer

 
Igår kväll innan jag skulle gå och lägga mig märkte jag att det fanns en ledig plats på Pilates Reformer passet på lunchen idag, så var tvungen att boka in mig på det! :) Så efter en morgon i föreläsningssalen med prat om median, standardavvikelse, z-värden m.m. blev klockan 11 och det var dags att ta sig upp till Iksu!
 
Pilates Reformer är en av det absolut bästa träningsformerna jag vet, så jag försöker att gå på minst ett sådant pass i veckan. Pilates Reformer är en lite annorlunda form av pilates där du använder dig av en maskin som du arbetar med på olika sätt för att bygga upp din kropps flexibilitet, smidighet och rörelseekonomi genom att arbeta med det små muskelgrupperna som styrker upp de stora musklerna. Dessa är annars väldigt svåra att komma åt genom vanlig styrketräning. Pilatesen främsta syfte är att förhindra/ minska skador genom att stärka muskulaturen som hjälper oss att upprätthålla en symmetrisk och vitaliserad kropp. Så ni som har tillgång till att prova på detta måste göra det! Ni kommer märka skillnad bara efter någon gång, både på hållningen, balansen och stabiliteten i kroppen!
 
Lite bilder från dagen pass:
 
 
 
Nu ska jag cykla till Ica för att hämta ett ut ett paket från Garmin med min pulsklocka, ÄNTLIIGEN!
Den har vart på lagning ett tag nu så jag hoppas verkligen att
den är fixad. Det är nämligen tredje gången jag skickar in den så, ja tredje gången gillt får vi hoppas! ;)
 
Kraam
 
 
 
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

myhomerun.blogg.se

En förkärlek för träning och matlagning!

RSS 2.0