Välbehövligt onsdagsmys!

Hela eftermiddagen gick idag åt till att traggla statestik och jag vete tusan om jag blev klokare. Efter lektionen var slut idag så satte jag mig på bibblan för att lösa lite uppgifter vi har fått av vår lärare som vi skulle försöka lösa till imorgon. Kan berätta att det kändes som jag höll på att sliita håret av mig över allt grubblande, vilka modeller och siffror jag ska använda mig av för att lösa det där uppgifterna!....Men vid klockan fem gav jag upp, då ringde jag till Isac och vi cykladde hem tillsammans från skolan och lyxade till det med en riktig go´middag! :) kände att vi behövde det! :) vi lagade kycklingbiffar med klyftpotatis som serverades med en klick turkisk yoghurt!
 
Kyklingbiffar:
  • 400g kycklingfärs
  • 1st liten gullök eller en halv normal stor
  • 2st pressade vitlöksklyftor
  • 2tsk mango chutney
  • 0,5tsk sambaloelek
  • 0,5st citron, saft och rivet skal
  • peppar och lite salt

Gör så här:

1. skala och finhacka löken och blanda med resten av ingredienserna.
2. forma till små biffar och stek i rapsolja eller annan stek vänlig olja.
3. Servera med klyftpotatis, en klick turkisk yoghurt (gärna blandat med lite ekologiskt örtsalt och en god sallad. Vi kokade upp lite färsk broccoli och la även upp lite körsbärs tomater, det blev super gott!
 
 
Nu ska jag bara njuta av resten av kvällen och ta nya tag med statestiken imorgon! Imorgon eftermiddag åker jag dessutom upp med tåget och hälsa på familjen i Boden över helgen. Det ska bli såå himla mysigt att få träffa dem! Saknar dem så! <3
 
Kram
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

myhomerun.blogg.se

En förkärlek för träning och matlagning!

RSS 2.0