Backträning och en härlig höst middag!

Idag har det verkligen vart en såndär toppen dag, ni vet en såndär dag när man känner att allt bara går sin väg och man känner att livet leker! ;)
 
Dagen började kl.9.00 i gammlia backen med Angelica som sällskap, som det förövrigt var riktigt roligt att ha tillbaka efter en seg förkylning. Vi körde på precis som vanligt där måttot lyder "kötta!" passet såg ut som följer:
 
Uppvärmning:
15min jogg
 
Backen (ca. 300-400m lång)
5 ggr. spring upp för backen (ca. 85-90% av din max fart)
Mångsteg x 5ggr
Enbenshopp x 4ggr (15vänster fot 15höger fot = 1 gång)
Indianhopp x4ggr
5 ggr. spring upp för backen (ca. 85-90% av din max fart)
 
(Mellan övningarna är det gångvila ned för backen och mellan det olika övningarna är det en serie paus på 3min)
hoppas detta kan ge lite insperation, backträning går att köra på flera olika sätt och detta är bara ett av många! ;)
 
trötta tjejer!
 
När jag kom hem i eftermiddags efter jobbet gjorde jag och Isac en suuper god middag som ni bara måste få recepten på :)
 
Till huvudrätt blev det en asiatisk fiskpanna med tomater och sockerärtor, en perfekt höstgryta i min smak!
Receptet på grytan kan du hitta på http://www.coop.se/
 
 
Och efterrätten var magisk måste jag säga, chokladmouse gjord på avokado toppad med färska blåbär!
 
Chokladmousse med mynta :
Orginal recept: Erica Palmkrantz Raw Delight
 
2 mogna avokado
1 dl ur tjärnade dadlar
½ dl vatten
4 msk raw kakao
2 tsk ekologiskt vaniljpulver
några färska myntablad jag bytte ut myntan mot färska blåbär!
 
Moussen:
Mixa dadlar + vatten i en mixer tills det blir slätt. Tillsätt kakaon, avokadon och vaniljen. Kör mixern/matberedaren tills moussen blivit alldeles slät.
 
Detta måste ni prööva!!!
 
 
Nu blir det lite filmmys med bästa! ;)
Ha en toppen kväll!
 
 
 
 
 
 
 
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

myhomerun.blogg.se

En förkärlek för träning och matlagning!

RSS 2.0