En heldag! :)

Idag har det varit en sån där dag när jag har haft fullt upp, det har vart träning, skola, storhandling och jobb och nu sitter jag här och ska snart hoppa i säng! ;)
 
Dagen fick en mycket bra start på Iksu, gymmet där jag tränar. Idag stod det styrketräning på schemat fick med mig en av löpartjejerna som jag brukar springa med på mornarna. Vi fick till ett riktigt bra pass med både ben och armar. När jag tränar styrka blir det alltid många komplexa övningar med fria vikter för att få arbeta med så många muskelgrupper som möjligt, programmet bestod idag av:
  • Frivändninigar
  • Djupa benböj med skivstång
  • Frivändningar med utfallssteg
  • Marklyft
  • Chins
  • Dips
  • Rodd
  • Mage 

                                                                       

Tog faktiskt med mig mina lyfthandskar(vaderade handskar utan fingrar) som jag inte använt på ett väldigt långt tag eftersom jag tyckt att det sett lite töntigt ut! :P MEN de lär följa med fler gånger, hade inte alls lika ont i händerna efter alla skivstångsövningar som det senaste gångerna!
Jag har länge funderat på kosttillkost i form av proteinshakes för att på ett så snabbt och effektivt sätt som möjligt kunna hjälpa musklerna att återhämta sig efter träningen.. Jag skall på en föreläsning den 6 november som heter "Sanningar och myter om kost och kosttillskott" med Ewa-Carin Sehlstedt som är universitetsadjunkt och dietist på Umeå universitet. Det kommer bli mycket intressant att se vad hon har för kunskap inom området och få rådfråga lite inom frågan. För det är ju svårt när kört ett hårt pass och direkt ska till skola eller jobb att alltid ha en hel picknick med sig, det skulle ju vara lättare att bara blanda en shake... men men jag ska återkomma till detta, när jag har lite mer kött på benen. Idag gjorde jag i alla fall en supergod smothie efter träningen innan jag skulle rusa vidare till skolan. Den innehåller rikligt med både, protein, antioxidanter och kolhydrater precis vad du behöver efter ett hårt träningspass, här kommer receptet:
 
Blåbärssmothie:
2dl Mjölk
1dl Blåbär
1st Banan
1st Ägg
 
Mixa och njut!                                                  


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

myhomerun.blogg.se

En förkärlek för träning och matlagning!

RSS 2.0