vila

Vaknar upp i ett regnigt Umeå, det känns precis som en sån där stanna inomhus och inte göra någonting alls dag!:-)
Men i ärlighetens namn är jag riktigt dålig på de!:-P
jag passade faktiskt på att göra egen musli nu på morgonen, ett recept som jag fått av mamma som är
riktigt gott!:-)

Egen musli är ju både godare och oftast nyttigare än det färdiga du kan köpa i butik som oftast innehåller en massa tillsatt socker! jag valde att toppa muslin med torkade aprikoser som är väldigt järnrika!



Musli
5dl rågflingor
5dl havregryn
100g mandlar
2dl solrosfrön
1dl cocosflingor
1dl linfrön
2dl vatten
5msk rapsolja
2-3dl valfri torkad frukt

sätt ugnen på 200g, grovhacka mandlarna, blanda alla torra ingredienser i en stor bunke, rör i hop vatten och olja och häll över den torra blandningen, krama in vätskan ordentligt och bred ut på en långpanna med bakplåtspapper, in i ugnen ca. 20-30 min och rör om då och då. låt svalna och tillsätt sedan frukten ellet bären. om du vill ha den lite sötare muslin kan du tillsätta lite flytande honung till vatten och oljan!:-)

Nu måste jag ner till tvättstugan, tvättkorgen väller över allt för mkt nu! :-P sen har jag faktiskt planerat in lite egentid på iksu spa i eftermiddag, längtar!!;-)


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

myhomerun.blogg.se

En förkärlek för träning och matlagning!

RSS 2.0